Dnes ráno teploměr ukazoval 24 Farenheita, pořád nevím kolik to je ale je o něco tepleji než včera. V přístavu jsem na loď nandal hlubokou plachtu, předpověď slibovala slabší vítr. Všude okolo nás se připravují ostatní závodníci, naše kóje sousedí s týmem USA a z druhé strany tým Ruska. Češi zase v sevření velmocí.

Vyjíždíme na jezero, vítr dnes fouká z opačné strany. Včera jsme startovali na maďarské straně jezera a horní bóje byla v Rakousku. Dnes to bude asi naopak. Po železné oponě se nikomu ze startujících rozhodně nestýská. Ještě přejet puklinu. Opatrně najíždím na konec vyznačené linie, kudy se nemá jezdit. Vypadá to už zamrzle. Ale ouha, přední brusle prořízla čerstvý led a zabořila se do vody. Popotahuju jachtu zpátky, kousek to jde, pak se ale přední brusle zasekne pod ledem. No nic, vyndávám z lodi věci. Poblíž je pár dalších závodníků. Kdyby něco, snad mi pomůžou z vody ven. Po kolenou se připlížím k hraně pukliny a zvolna nadzdvihávám přední část jachty nad led. Nic se pode mnou neboří a jede se dál.

Na přípravném stanovišti měním plachtu za plošší, předpověď nevyšla, fouká 5 až 6 m/s. Celý dnešní den bude postupně vítr zesilovat až na konečných 8 m/s a v nárazech 12 m/s. To je opravdu dost pro lední jachty. Zvládneme 4 rozjížďky a tím je Mistrovství světa pro rok 2010 ukončeno. Na každou rozjížďku v naší skupině C se pokaždé dostaví o něco méně závodníků. O rozbité lodě, zlomené stěžně, a poničená kování není nouze. Vidíme i několik srážek a není to nic příjemného, naštěstí vše končí pouze zničeným vybavením. Jakub Zobač se v jedné ze svých rozjížděk překotí hned po startu a musí odstoupit. Já podvědomě šetřím stěžeň, teď už fouká mnohem více než na Balatonu ve chvíli, kdy jsem ten první zlomil. Když už se strašně prohne, trochu povolím otěž. Je to opravdu drsná škola a zátěž. Na ledě trávíme opět celý den, omrzají mi prsty u nohou. Konečně odjíždíme poslední rozjížďku. Jsem rád, že už je to za námi.

Mistrem světa pro rok 2010 se stává Michal Buczynski z Polska. I další dvě místa získávají Poláci, kteří zde letos kralují. Když jsem startoval v úplně první rozjížďce, Michal ke mně přišel (to jsem ještě nevěděl, že je to on) a radil mi, jak si lépe stoupnout a natočit loď. Pak mi strhal loupající se číslo z plachty, aby mně nebrzdilo. Moje obavy, že neúplné číslo neobstojí před závodní komisí rozptýlil větou „na tu se v ledním jachtingu vys…“.

No a jak jsme na MS 2010 dopadli my?

Jakub Zobač ve skupině B na 29. místě, to je celkově asi tak 75. místo.

Martin Vacula skupina C, 24. místo
Libor Vacula skupina C, 29. místo
Josef Mareček, skupina C, 31. místo
Vladislav Ptašnik, skupina C, 37. místo (to je asi tak 148. místo z 207)

A zítra ten kolotoč začne nanovo, jen se to bude jmenovat Mistrovství Evropy.